4.8.09

אוריינטציה, דיס

מאוד מוזר להבין מה ואיך לכתוב אחרי ליל שבת. מרווין עזר לי עם תגובה מהירה בפוסט הקודם, אבל גם להמשיך משם זאת לא משימה נטולת מהמורות.

אני ממש לא בטוחה שזו מחווה מתאימה (ואם מחווה זו בכלל מילה הגיונית בהקשר הזה), אבל אני אפסיק לגמגם ואגיע לעניין, שהוא הראיון החמוד מאוד הזה. הבלוג של מגזין הינט ערך סשן שאלות עם מייקל קפלן, מעצב תלבושות לקולנוע שאחראי לכמה רגעי קאמפ גדולים ומנצנצים: Can't Stop the Music עם הווילג' פיפל (שהם תחנת קאמפ הכרחית כשלעצמה), פלאשדאנס (!!), ושיתוף פעולה גם עם מי שמכניסה את הק' לקאמפ: שר, כמובן.

בהתאם לרוח שמנשבת מכל השמות האלה, הראיון גדוש באהבה לתחום וגם מלא באנקדוטות שהנכדים ישמחו לשמוע - בראש ובראשונה, שהסווצ'רט חושף הכתפיים של ג'ניפר בילס בפלאשדאנס נוצר כתוצאה מהכתפיים היפות שהשחקנית חוננה בהן. כלומר, אם חושבים על זה, גנים ספורים של הגברת בילס הכתיבו דרמה אופנתית שלא ניתן לזלזל בחשיבותה (כמו שטוען המראיין באמירה מבריקה ומצחיקה, אמריקן אפרל לא היתה קיימת ללא פלאשדאנס). ולזה, גבירותיי ורבותיי, קוראים אפקט הפרפר.
הרקע המגורען, השטיח הדהוי, הנעליים האדומות (הורסות למדי בקונטקסט של השילוב הזה), וכמובן הסווצ'רט, הו הסווצ'רט - אכן, זהו תצלום אייקוני לרגע אייקוני. כאן הרגע להגיד שקפלן היה שותף גם ליצירת רגעים אייקוניים שקאמפ היא ממש לא המילה הראשונה שעולה כשמזכירים אותם - למשל, הוא היה מעצב התלבושות של 'בלייד ראנר' (וויץ' איז טירוף). הוא היה אחראי גם למלתחה במועדון קרב, סרט שבאופן מפתיע דווקא בהחלט מתקשר למורשת הקאמפ - במובן זה שכמו שמציין המראיין, קשר חזק נוצר בין הסרט ובין התרבות ההומואית.

כאמור, אני ממש לא בטוחה שזה הפוסט הנכון בזמן הנכון - אבל בראש שלי זה הסתדר. וכמו שאמא שלי אומרת: העיקר שעשית כמיטב יכולתך.

תגובה 1:

שיקסע אמר/ה...

זאת גם גדולה מצדו להתחשב בנתוני הגוף של השחקנית ולהתאים את הבגדים אליה, ולא ההיפך. אולי זאת הגאונות האמיתית? ;)